Ishrana kod osteoporoze

Osteoporoza je nasljedna bolest. Direktno je povezana s gustoćom kostiju, koja se poslije menopauze gubi strahovitom brzinom. Zbog toga kosti postaju krhke I lomljive. Ishrana je takodjer jedan od bitnih faktora. Naime, osteoporoza troši kalcijum I kalij, tako da ovih elemenata organizmu stalno nedostaje I treba ih nadomjestiti. Ukoliko ne želite koristiti farmaceutske lijekove za opsteoporozu, narodni travari preporučuju uzimanje  jabuka, krušaka, grožđa, hurmi, suhog grožđa, bresaka,soje, te jezgrasto voće (badem, kikiriki, lešnik), i med. Navedeni sastojci u sebi sadrže Bor-hemijski element, koji utiče na  nivo hormona estrogena u krvi i drugih sastojaka koji utiču na demineralizaciju kostiju. Potrebno je tri miligrama bora na dan.

U mladosti u organizam treba unositi dosta kalcijuma, jer se time može izbjeći slabljenje kostiju u starosti. Za mnoge funkcije u organizmu dnevno je potrebno 900 do 1000 mg kalcijuma, a u toku PMS žena bi u organizam trebala da unosi izmedju 1000 I 16000mg kalcijuma na dan. Ukoliko organizam nema dovoljno kalcijuma, pozajmit će ih iz kostiju. Stoga se preporučuje da jedete masnu ribu  (losos, sardina, jegulja), I da uzimate dosta  mlijeka I mliječnih proizvoda. Naučno je dokazano da se kalcij bolje apsorbuje ako se unosi iz više različitih sastojaka, stoga kombinujte namirnice. Takodjer imajte na umu da su kafa, alcohol, sol, pušenje  i  lijekovi vaši neprijatelji u liječenju ove bolesti.Ukoliko imate osteoporozu počinite s njenim prirorodnim liječenjem već danas. Nikad nije prekasno. Uz sve navedeno uključite i tjelovježbe poput hodanja džoginga, pleas, koje mogu pomoći jačanju vaših kostiju.

 

Namirnice bogate kalcijem

 

Tvrdi sir 60 gr  ……………………………..….300mg

Mlijeko 240 gr…………………………………….250 mg

Jogusrt 120 gr………………………………….…250 mg

Sardine iz konzerve 60 gr …………………250 mg

Tofu sir 120 gr ……………………………….….150 mg

Zeleni kupus – sirovi 120 gr ……………….50 gr

Zapečeni grah 120 gr …………………..…….50mg